این مقاله در دکوراسیون نوشته شده و با برچسب گذاری شده است.

نکات مهم درب ساختمان

نکات مهم درب ساختمان

خانه ها می توانند شامل ده‌ها درب داخلی و خارجی باشند که هر کدام اهداف مختلفی را انجام می دهند. اما باید دانست که این  بازشوهای جذاب، به زیبایی کلی خانه نیز کمک  زیادی می‌کنند. با این حال، برخی از این ساخته‌ها می‌تواند مانعی برای افرادی باشد که از وسایل کمکی مانند ویلچر و یا واکر استفاده می‌کنند. بنابراین مهم است که هر بازشو را برای خانه جدید یا پروژه بازسازی خود با دقت انتخاب کنید. برای انجام این کار، باید هدف  را در نظر بگیرید و گزینه های موجود را درک کنید. پس در ادامه همراه ما باشید تا فروشگاه آداک درب، اطلاعاتی را به شما ارائه دهد.

موارد استفاده از درب

از نظر تاریخی، هدف از نصب درب احتمالاً حفاظت شخصی بوده است. سازه های ابتدایی دارای موانع قابل جابه‌جایی بودند که ساکنان برای محافظت از خود در برابر خطر و ناراحتی نصب می کردند. با ظهور لولاهای فلزی آهنگری و قفل‌های کلیددار، کارکرد بازشوها آسان‌تر شد و بازدارنده‌های موثرتری برای ورود شدند.

ایمنی و امنیت شخصی، عملکردهای مهمی برای درب‌های خارجی مدرن باقی می‌ماند. اجزای امنیتی مانند قفل‌ها، پیچ‌های بسته و سوراخ‌های چشمی نیز می‌توانند برای دسترسی بسیار حیاتی باشند. برخی از بازشوها نیز برای محافظت از سرنشینان در برابر خطرات احتمالی عمل می‌کنند. در شرایط اضطراری، بسیاری از بازشوها می توانند خروجی باشند. به عنوان مثال اگر خانه شما یک اتاق خواب در طبقه همکف دارد، نصب بازشو مستقیم بیرونی می تواند یک مزیت ایمنی به شمار آید.

برای اطلاع بیشتر و دقیقتر از اندازه های استاندارد درب ها مقاله ی اندازه استاندارد انواع درب را مطالعه بفرمایید.

اما بازشوهای بیرونی مناسب با عایق حرارتی برای کاهش انتقال گرما، سرما، شرایط نامطلوب آب و هوایی و یا  برای تسهیل گردش هوا طراحی می‌شوند. ضمن آن‌که  بازشوهای داخلی اغلب برای جداسازی فعالیت‌های ناسازگار نصب می شوند. به عنوان مثال، می توانند حریم خصوصی بصری و صوتی را بین حمام  و یا اتاق خواب‌های مجاور ایجاد کنند. همچنین، می‌توانند عناصر ناخوشایند را به صورت بصری نمایش دهند.

در طول روز، بازشوها می‌توانند نور طبیعی موجود را افزایش دهند. حتی هنگامی که باز هستند،  می‌توانند با دسترسی به پنجره‌ اتاق‌های مجاور  نور طبیعی را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، یک سالن داخلی تاریک می تواند نور را از اتاق خواب های مجاور قرض بگیرد.  علاوه بر آن‌که می توانند بخش مهمی از تزئینات داخلی خانه باشند.  از نظر عملکردی نیز به صورت تکی یا جفتی نصب می‌شوند.

مشخصات یک درب استاندارد

دربی که انتخاب می‌کنید. اگر دارای مشخصات زیر باشد، بدین معنا است که در ساخت آن استانداردهای کامل رعایت شده است.

  • برای راحتی کاربران ویلچر، قابل دسترسی باشد.
  • به اندازه کافی پهن باشد تا امکان عبور راحت را فراهم کند.
  • با فاصله مانور کافی برای کار و سپس عبور از واحد نصب شود.
  • یک نوار آستانه یا نوار انتقالی کم داشته باشد تا چرخ‌های چرخ‌دار کوچک ویلچر را مسدود نکند.
  • مجهز به سخت افزار مناسب باشد تا با عملکرد کم دست به راحتی قابل استفاده باشد.

پرکاربردترین انواع درب در خانه‌های مدرن

مطالعه بیشتر: برای اطلاعات دقیقتر درباره ی درب ها مقاله ی مقایسه ی درب های ضد سرقت و معمولی را مطالعه بفرمایید.

در خانه‌هایی که مدرن هستند، انتخاب بازشو کمی دشوارتر است. پس فروشگاه آداک درب، انواع و کاربردی‌ترین  آن‌ها را به شما توضیح خواهد داد.

  • ضدسرقت که در مقایسه با بازشوهای دیگر، کمی جدیدتر است. جنس، لولا و بقیه اجزای دیگر نیز بسیار متفاوت است.
  • یکی از قدیمی‌ترین‌ها، درب چوبی است که زیبایی مخصوص به خود را دارد.
  • هیبریدی که از تخته سه لایه و پانل ساندویچ ساخته می‌شود.
  • یکی دیگر از انواع بازشوها، فایبرگلاس هست که سبک و در برابر آتش‌سوزی نیز بادوام است.

  • شیشه‌ای از انواع دیگر که در مقایسه با بازشوهای دیگر کمی ظریف‌تر هستند.
  • یو پی وی سی که با بازیافت شدن، مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
  • با تقویت جنس پلاستیک و شیشه که نوع جدیدی به نام اف آر پی  ساخته می‌شود.
  • آلومینیوم که مناسب فضاهایی با رطوبت زیاد هستند.
  • نوع دیگر استیل است که در مقایسه با انواع دیگر، قیمت گران‌تری دارد.

خلاصه

تمام درب‌های پروژه شما باید در مرحله برنامه ریزی به دقت بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که بهترین انتخاب ممکن را انجام می دهید. هر کدام باید عملکرد مورد نظر را انجام دهند، بدین معنا که کار با آن آسان باشد و به فضای کلی خانه نیز کمک کنند.

پس از انتخاب نوع بازشو مناسب برای یک عملکرد و مکان خاص، روی سایر ویژگی ها مانند سخت افزار، لوازم جانبی و غیره تمرکز کنید. در صورت امکان از محصولات فروشگاه آداک درب بازدید کنید تا بازشو  مورد نظر خود را انتخاب و خرید کنید. اگر نمی توانید حضوری از این فروشگاه بازدید کنید، به سایت اینترنتی زیر  سری بزنید.

لوگو پرگار وب
طراحی سایت و سئو سایت توسط پرگار وب

باریخت مرجع زیبایی و سلامت بانوان ایران است. برای مشاهده انواع روتین پوستی و همچنین مشاهده بهترین سالن ها و مراکز زیبایی و همچنین مطالب آموزشی زیبایی و آرایشی و بهداشتی به باریخت مراجعه کنید.